הסוף לפטור הזקן בצה"ל? מתוך 23 דתיים אושרו רק 2

כל זה חלק מתהליך שנועד לרסק את הרבנות הצבאית ואת החיילים הדתיים המשרתים בצה"ל. וזה המשך ישיר של מדיניות ראש אכ"א, בין היתר בהכפפת "תודעה יהודית" לאכ"א, כדי לרוקן את ענף תודעה יהודית מתוכן, ולהכניס במקומו דברים אחרים, ולימוד של "זרמים ביהדות" או ביקור קצינים בקורס "ייעוד וייחוד" בכנסיות
איתי גדסי 3 Comment on הסוף לפטור הזקן בצה"ל? מתוך 23 דתיים אושרו רק 2

נהלים חדשים שנכנסו לאחר פסיקת בג"צ שקבעה כי עיקרון המשמעת בצה"ל עדיף גרמו להחמרת הנהלים גם על חיילים חרדים ודתיים • רב צבאי ל"קול חי": למעשה עיקרו את כל תפקיד הרב בצה"ל • המסמך הצה"לי בפנים

כל זה חלק מתהליך שנועד לרסק את הרבנות הצבאית ואת החיילים הדתיים המשרתים בצה"ל. וזה המשך ישיר של מדיניות ראש אכ"א, בין היתר בהכפפת "תודעה יהודית" לאכ"א, כדי לרוקן את ענף תודעה יהודית מתוכן, ולהכניס במקומו דברים אחרים, ולימוד של "זרמים ביהדות" או ביקור קצינים בקורס "ייעוד וייחוד" בכנסיות
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנהלים החדשים בצה"ל לאישור פטור זקן לא מאפשרים גידול זקן מטעמי דת באישור רב היחידה כפי שהיה עד כה. נהלים חדשים נכנסו לאחר פסיקת בג"צ שקבעה כי עיקרון המשמעת בצה"ל עדיף ודחו את העתירה לגידול זקן מתוך רצון חופשי, גרמו להחמרת הנהלים גם על חיילים חרדים ודתיים.

לפי הנהלים החדשים ההיתר לגידול זקן יינתן על ידי קצין שלישות אגפי, רק אם "מצא כי הזקן או השפם מהווה חלק מדמותו, מהווייתו או מזהותו של החייל. וגם חיילים שהחזיקו בעבר בהיתר גידול זקן נדרשו להגיש בקשה מחדש.

בעקבות תלונות חיילים, בדק "קול חי" ומצא כי מרבית הבקשות נדחו על הסף. וכי למרות המלצת רב היחידה, קצין השלישות השיב בשלילה ל-21 פניות של חיילים חרדים ודתיים, ואישר רק שניים מתוך 23 בקשות שאושרו על ידי רב היחידה ועל ידי המפקד הישיר.

צה''ל גידול זקן

רב צבאי אומר ל"קול חי": למעשה עיקרו את כל תפקיד הרב בצה"ל, עד כה הרבנות הייתה הגורם המאשר, גם אחרי שבג"צ קיבל את עמדת צה"ל ונקבעו נהלים חדשים על ידי ראש אכ"א, חשבנו שזה לא יהיה כל כך קיצוני. אבל היום הנתונים מדברים בעד עצמם. 98% מהבקשות לגידול זקן על רקע דתי נדחות על ידי קצין השלישות. למרות שכל הגורמים, גם המפקד הישיר וגם רב היחידה אישרו".

הוא מוסיף: "כל זה חלק מתהליך שנועד לרסק את הרבנות הצבאית ואת החיילים הדתיים המשרתים בצה"ל. וזה המשך ישיר של מדיניות ראש אכ"א, בין היתר בהכפפת "תודעה יהודית" לאכ"א, כדי לרוקן את ענף תודעה יהודית מתוכן, ולהכניס במקומו דברים אחרים, ולימוד של "זרמים ביהדות" או ביקור קצינים בקורס "ייעוד וייחוד" בכנסיות".

הבוקר שוחח בצלאל קאהן בתוכנית מהדורת הבוקר עם אליהו חן שבנו, חייל בסדיר בחטיבת כפיר, אולץ לגלח את זקנו בצה"ל.

"אנחנו משפחה דתית, אני עם זקן וכך הוא התחנך. המוטיבציה שלו לשרת בצבא היה מהחינוך שלו. ביום שישי, לאחר שקיבל אישור מהרב להשאיר את הזקן הם קבלו הודעה שכולם חוזרים ביום ראשון בלי זקן.

כרגע הוא נשאר בבית ולא מוכן לחזור. צבא זה רוח ולא שירים של אלתרמן. כל הרבנים בצבא צריכים להניח את המפתחות, לוותר על המשכורת ולהתפטר הבוקר. ילד שמוריד זקן פורק אחר כך כל עול, מפסיק להתפלל ועוזב את הדת" אמר האב.

האבא חידד כי בחיילים החרדים לא נוגעים. רק לדתיים לאומיים והמסורתית מגלחים. "זה הכי מקומם אותי" אמר האב שפרשן שצה"ל מפחד להתעסק עם המפלגות החרדיות.

תגובת דובר צה"ל

"הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל עודכנה לפני מספר שבועות ולפיה נאסר לגדל זקן, כאשר בקשות חריגות לגידול זקן מטעמי דת או מטעמים אחרים ידונו ע"י הגורמים המוסמכים. הנושא אף נדון בבג״ץ והפקודה אושרה. כלל הבקשות להיתר חריג לגידול זקן נבחנות לעומק על ידי הגורמים המוסמכים בפיקודים, תוך התחשבות בהמלצות מפקדים ורבנים. נדגיש כי כל בקשה נבחנת באופן שיוויוני ללא הקשר למסלול אליו משתייך החייל. לכל חייל ישנה הזכות לערער על ההחלטה המתקבלת."



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    בושה וחרפה למדינת ישראל.
    סיבה טובה נובפת למה לא להתגייס לצבא של הציונים.

  2. 2

    בושה בהחלט עלאק הכל נשקל אתם מוזמנים כולם להכנס לדף הפייסבוק "רצון חופשי" ולראות מה הולך עם הזקנים האלה! צבא משקר ולר מתבייש

  3. 1

    יום יבוא ויגיעו הערבים בעלי הזקנים ויחנכו אחת ולתמיד את הציונים הארורים ואת ביבי ימ"ש